Deeltjes Natuurkunde : vulkaan

Vragen en suggesties over het programmeren van spelletjes, sprites en dergelijke in Liberty BASIC

Moderator: anthonio

Deeltjes Natuurkunde : vulkaan

Berichtdoor bluatigro » zo mei 02, 2010 3:53 pm

eerst maken we een sprite met Draw Bool Sprites

http://www.basic.wikispaces.com/Draw+Bool+Sprites

NIET VERGETEN : pas de path's aan indien nodig !!!

update : 11-MEI-2010
brokken zijn nu verschilend van grootte
gordon :
zie X MOND VUKAAN , Y MONDVULKAAN en GROND

voeg het volgende toe :
Code: Selecteer alles
''==================== BEGIN SPRITE DRAW CODE

  call clear 20 , 20
  for d = 1 to 19
    kl= mix( red , d / 19 , yellow )
    call elipsefil 10 , 10 , 20 - d , 20 - d _
    , kl , black
  next d
  call save "dot"

''==================== END SPRITE DRAW CODE


en dan maken we een vulkaan

Code: Selecteer alles
WindowWidth = DisplayWidth
WindowHeight = DisplayHeight
nomainwin
global winx , winy , tel , tel2 , max
max = 100
dim sdy( max ) , sdx( max ) , sx( max ) , sy( max )
winx = WindowWidth
winy = WindowHeight
loadbmp "bmp" , DefaultDir$ + "\BMP\dot.bmp"
open "Partical physics" for graphics as #m
  #m "trapclose [quit]"
  #m "fill black"
  #m "getbmp back 0 0 " ; winx ; " " ; winy
  #m "background back"
  for i = 0 to max
    #m "addsprite spr" ; nr$( i ) ; " bmp"
  next i
  timer 40 , [tmr]
wait
[tmr]
  tel = tel - 1
  if tel < 0 then
    tel = int( rnd( 0 ) * 4 + 1 )
    for t = 0 to 1
      sdy( tel2 ) = rnd( 0 ) * 25 + 10
      sdx( tel2 ) = rnd( 0 ) * 12 - 6
      sx( tel2 ) = winx / 2                   ''X MOND VUKAAN
      sy( tel2 ) = winy * 5 / 6               ''Y MOND VUKAAN
      #m "spritescale spr"; nr$( tel2 ) ; " " ; rnd(0)^3*200+10
      tel2 = ( tel2 + 1 ) mod max
    next t
  end if
  for i = 0 to max
    sdy( i ) = sdy( i ) + .3
    sx( i ) = sx( i ) + sdx( i )
    sy( i ) = sy( i ) + sdy( i )
    if sy( i ) > winy * 5 / 6 then          ''GROND
      sdy( i ) = 0-abs( sdy( i ) * .7 )
      sdx( i ) = sdx( i ) * .7
    end if
    #m "spritexy spr" ; nr$( i ) ; " " _
    ; sx( i ) _
    ; " " ; sy( i )
  next i
  #m "drawsprites"
wait
function nr$( no )
  nr$ = right$( "00" + str$( no ) , 2 )
end function
[quit]
  close #m
end
Laatst bijgewerkt door bluatigro op di mei 11, 2010 1:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm

Re: Deeltjes Natuurkunde : vulkaan

Berichtdoor Gordon » vr mei 07, 2010 4:36 pm

Mooi, ik heb een plaatje van een vulkaan als background gebruikt.
Hoe verwijder ik het "balletje" aan de linkerzijde?
Hoe laat ik de lava op een bepaalde plek straten?

Gordon.
Avatar gebruiker
Gordon
Site Admin
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo mei 22, 2005 12:50 am


Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron