and & or sprites

Vragen en suggesties over het programmeren van spelletjes, sprites en dergelijke in Liberty BASIC

Moderator: anthonio

and & or sprites

Berichtdoor bluatigro » za apr 24, 2010 11:30 am

dit is een voorbeeld wat je kan doen
met spites gemaak met
Draw Bool Sprites

te vinden op :
www.basic.wikispaces.com
member pages | bluatigro | how to draw your Sprites

sprite code :
DBS and or

ik heb hongaarse notatie gebruikt
voor somige objecten
[ zie bmpX en sprX ]
wat zeer bruikbaar kan zijn
om te [ blijven ] weten wat wat is
Code: Selecteer alles
WindowWidth = DisplayWidth
WindowHeight = DisplayHeight
global winx , winy , pi
winx = WindowWidth
winy = WindowHeight
pi = atn( 1 ) * 4
loadbmp "bmpBlue" , DefaultDir$ + "\BMP\or-blue.bmp"
loadbmp "bmpRed" , DefaultDir$ + "\BMP\or-red.bmp"
loadbmp "bmpGreen" , DefaultDir$ + "\BMP\or-green.bmp"
loadbmp "bmpMagenta" , DefaultDir$ + "\BMP\and-magenta.bmp"
loadbmp "bmpYellow" , DefaultDir$ + "\BMP\and-yellow.bmp"
loadbmp "bmpCyan" , DefaultDir$ + "\BMP\and-cyan.bmp"
nomainwin
global frame
open "and & or sprites ." for graphics as #m
  #m "trapclose [quit]"
  #m "backcolor black"
  #m "down"
  #m "boxfilled " ; winx ; " " ; winy / 2
  #m "getbmp back 0 0 " ; winx ; " " ; winy
  #m "background back"
  #m "addsprite sprRed bmpRed"
  #m "addsprite sprGreen bmpGreen"
  #m "addsprite sprBlue bmpBlue"
  #m "addsprite sprMagenta bmpMagenta"
  #m "addsprite sprYellow bmpYellow"
  #m "addsprite sprCyan bmpCyan"

  timer 40 , [tmr]
wait
sub spr x , y , d , kl$
  #m "spritescale " ; kl$ _
  ; " " ; d
  #m "spritexy " ; kl$ ; " " _
  ; winx / 2 + x - d ; " " _
  ; winy / 2 - y - d
end sub
[tmr]
  x = sin( rad( frame ) ) * 100
  call spr x , 150 , 100 , "sprGreen"
  x = sin( rad( frame - 120 ) ) * 100
  call spr x , 150 , 100 , "sprBlue"
  x = sin( rad( frame + 120 ) ) * 100
  call spr x , 150 , 100 , "sprRed"
  x = sin( rad( frame ) ) * 100
  call spr x , 0-150 , 100 , "sprMagenta"
  x = sin( rad( frame - 120 ) ) * 100
  call spr x , 0-150 , 100 , "sprYellow"
  x = sin( rad( frame + 120 ) ) * 100
  call spr x , 0-150 , 100 , "sprCyan"
  frame = frame + 1
  #m "drawsprites"
wait
function rad( deg )
  rad = deg * pi / 180
end function
[quit]
  close #m
end
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm

Re: and & or sprites

Berichtdoor Gordon » za apr 24, 2010 9:38 pm

Je moet eerst de sprites maken met het programma
DrawBoolSprites van Bluatigro (versie 24 apr 2010)
Deze DrawBoolSprites listing is eindelijk bugsfixed.

Dan naar de sprites kijken!
Het zijn eigenaardige sprites. Als ze over elkaar
heen gaan, dan geven ze effecten die doen denken
aan de teken regels "Rule over"

Gordon.

p.s.
De wikipages van Bluatigro staan op:
http://basic.wikispaces.com/bluatigro
http://basic.wikispaces.com/how+to+draw+your+Sprites
Avatar gebruiker
Gordon
Site Admin
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo mei 22, 2005 12:50 am


Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron