PARALAX achtergrond

Geef hier je beste Liberty BASIC tips door. (Hier geen hulp vragen)

Moderators: anthonio, Abcott

PARALAX achtergrond

Berichtdoor bluatigro » zo mei 16, 2010 2:24 pm

eerts maken we wat sprites met
Draw Bool Sprites

http://www.basic.wikispaces.com/how+to+ ... ur+Sprites

en stoppen deze code r in
Code: Selecteer alles
''==================== BEGIN SPRITE DRAW CODE

  call clear winx , winy/3
  for x = 0 to winx
    h = sin( x*pi/winx*4 ) * 50 + 100
    kl = mix( green , cos(x*pi/winx*4)/2+0.5 , black )
    call drawline x          _
    , winy / 3               _
    , x                      _
    , winy / 3 - h           _
    , 1                      _
    , kl                     _
    , black
  next x
  call save "heuvel"

''==================== END SPRITE DRAW CODE


en dan gebruiken

Code: Selecteer alles
WindowWidth = DisplayWidth
WindowHeight = DisplayHeight
global winx , winy
winx = WindowWidth
winy = WondowHeight
loadbmp "heuvel" , DefaultDir$ + "\BMP\heuvel.bmp"
nomainwin
open "PARALAX" for graphics as #m
  #m "trapclose [quit]"
  #m "down; fill blue"
  #m "getbmp bmp 0 0 " ; winx ; " " ; winy
  #m "background bmp"
  #m "addsprite a heuvel"
  #m "addsprite b heuvel"
  #m "spritescale a 200"
  #m "spritexy a 0 " ; winy * 2 / 3 - 50
  #m "spritescale b 200"
  #m "spritexy b 0 " ; winy * 2 / 3 + 50
  timer 40 , [tmr]
wait
[tmr]
  #m "spritexy? a ax y"
  ax = ax - 2
  if ax <= 0-winx then ax = 0
  #m "spritexy a " ; ax ; " " ; y
  #m "spritexy? b bx y"
  bx = bx - 4
  if bx <= 0-winx then bx = 0
  #m "spritexy b " ; bx ; " " ; y
  #m "drawsprites"
wait
[quit]
  close #m
end


paralax wordt veel gebruikt bij tekenfilms

ik gebruik 2 lagen t kan natuurlijk met meer

vreemd : mijn achtergrond blijft zwart
opgelost door de pen op papier te zetten.
Edited: #m "down; fill blue"
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm

Keer terug naar Tips en informatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron