[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Liberty BASIC Holland • Toon onderwerp - Bool Sprite Draw
Pagina 1 van 1

Bool Sprite Draw

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 2:22 pm
door bluatigro

Re: Bool Sprite Draw

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 2:22 pm
door bluatigro

Re: Bool Sprite Draw

BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 11:33 pm
door Gordon
Ik vind het jammer dat er steeds fouten in jouw listings blijven.
De blezier sub klopt niet. Te veel en de verkeerde parameters.
De listing geeft ook een error omdat de sub elipse dubbel
voor komt.
In de laatste extra sub staat ook een end if zonder betekenis.

Gordon

p.s. Je kunt je bericht(en) wijzigen.

Re: Bool Sprite Draw

BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 2:17 pm
door bluatigro
update 13-mei-2010

code verhuist naar :

http://www.basic.wikispaces.com
member pages | bluatigro | how to draw your Sprites

main code :
Draw Bool Sprites
example code [ last updated ] :
DBS and or [ 24-apr-2010 ]
DBS ball [ 12-apr-2010 ]
DBS molecule [ 7-apr-2010 ]
DBS monkey [ 7-apr-2010 ]
DBS triangle [ 24-apr-2010 ]
DBS pacman [ 7-apr- 2010 ]

the folowing sprite-draw-comands are there [ 13-apr-2010 ]
clr = { black , red , green , yellow , blue , magenta , cyan , white
, pink , gray , purple , orange }
clr = rgb( r , g , b )
clr = rainbow( degrees )
clr = mix( clr1 , 0 ... 1 , clr2 )
up = andcolor
down = orcolor
for a 'normal' sprite up = black
clear spritewidth , spriteheight
drawline x1 , y1 , z2 , y2 , thick , down , up
elipse x , y , dx , dy , thick , down , up
elipsefil x , y , dx , dy , down , up
'box x1 , y1 , x2 , y2 , thick , down , up
boxfil x1 , y1 , x2 , y2 , down , up
REM : the begin and end are in degrees
REM : and can be different setiings for same results
arc x , y , dx , dy , begin , end , thick , down , up
pie x , y , dx , dy , begin , end , thick , down , up
piefil x , y , dx , dy , begin , end , down , up
blezier x1,y1 , x2,y2 , x3,y3 , x4,y4 , thick,down,up
tri x1 , y1 , x2 , y2 , x3 , y3 , down , up
tri2 x1,y1,d1,u1,x2,y2,d2,u2,x3,y3,d3,u3
==== 3D ====
REM : if midden = (0,0,0) then in midden sprite
REM : needs a for height = 0-spry/2 to spry/2 loop
sphere x , y , z , d , kl
egg x1,y1,z1,d1 , x2,y2,z2,d2 , dm , kl
REM : q is in degrees and rotates the spheres Yas
REM : mat = { chaos , dot , dot6 , block , marble }
REM : if mat = < 0 then tranparant
REM : step .5
sphere2 x , y , z , d , kl1 , kl2 , q,mat
save spr$

als je r meer wilt doe dan maar n voorstel en ik kijk r naar

sprites gemaakt met deze code of delen erven zijn copyright-free
zolang je de code en zijn maker vermeld in je credits