polygonen

Nieuwe Liberty BASIC programmeurs kunnen hier om hulp vragen.

Moderators: anthonio, Abcott

polygonen

Berichtdoor bluatigro » wo sep 09, 2009 12:23 pm

is het mogelijk om polygonen te tekenen in lb ?
zo ja , hoe ?
zijn ze dan al gevult ?
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm

Re: polygonen

Berichtdoor Gordon » vr sep 11, 2009 2:39 pm

Natuurlijk is het mogelijk een polygoon in LB te tekenen,
maar daar is geen "native" commando voor.

Hier vind je voorbeelden in LB zowel in volledig BASIC
alswel en met API/DLL.
http://babek.info/libertybasicfiles/lbn ... iangle.htm
http://libertybasic.conforums.com/index.cgi

Gordon
Avatar gebruiker
Gordon
Site Admin
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo mei 22, 2005 12:50 am

polygonen

Berichtdoor bluatigro » vr okt 02, 2009 1:11 pm

voobeeld gevonden
werkt ook nog
Code: Selecteer alles
nomainwin
WindowWidth = 500
WindowHeight = 500
open "Filled Polygon" for graphics_nsb_nf as #1
#1 "trapclose [quit]"
#1 "down; fill cyan"
x2 = 200
x1 = 5
y = 80
#1 "color yellow; size 1"
while x1 < x2
  y = y - 1
  x1 = x1 + 2
  x2 = x2 - 1
  #1 "line " ; x1 ; " " ; y ; " " ; x2 ; " " ; y
wend
  #1 "flush"
wait
[quit]
  close #1
  end

ik ben nog bezig hiervan n sub te maken
zodat t wat makelijker te gebruiken is
en als ik mijn 3d engine r aan plak
krijg ik n eenvodig VR systeem
dat komt dan bij dit forum in het open sourse deel te staan
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm


Keer terug naar Beginner

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron