BMPBUTTON

Nieuwe Liberty BASIC programmeurs kunnen hier om hulp vragen.

Moderators: anthonio, Abcott

BMPBUTTON

Berichtdoor Newbie » ma aug 18, 2008 4:30 pm

Ik vraag me af waar een BMPButton aan moet voldoen om hem te kunnen gebruiken.

Code: Selecteer alles

nomainwin

WindowHeight=DisplayHeight
WindowWidth=DisplayWidth

bmpbutton #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp", [clicked], UL, 300, 300

open "bmp test" for window as #bmptest

wait

[clicked]
close #bmptest


Hij verteld mij dat ik een "Invaled bitmap format" heb. Afmeting 395x102, Breedte 395 pixels, Hoogte 102 pixels, Bitdiepte 24. De bmp buttons die ik standaard geleverd heb gekregen werken wel. Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Laatst bijgewerkt door Newbie op ma aug 18, 2008 7:58 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
Newbie
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo mei 14, 2008 4:53 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor anthonio » ma aug 18, 2008 5:14 pm

Hoi newbie,

Je moet de bmp eerst laden alvorens hem te kunnen gebruiken.
Dit doe je met de volgende commande

Code: Selecteer alles
loadbmp "BttnToevoegen" "bmp/BttnToevoegen"

bmpbutton #bmptest, BtnToevoegen, [Clicked], UL, 300, 300
Dual boot: Ubuntu 8.04 - WIndows XP SP2 (via VMware) - Windows Vista 32bit - Toshiba L40 - Dual Core @ 1,76GHz - 1GB RAM - 120GB HDD - VDSL Connection
Avatar gebruiker
anthonio
 
Berichten: 281
Geregistreerd: zo mei 20, 2007 9:58 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor Newbie » ma aug 18, 2008 7:59 pm

Bedankt voor je reactie.

Als ik de code zo schrijf, krijg ik nog steeds dezelfde error.

Code: Selecteer alles

nomainwin

WindowHeight=DisplayHeight
WindowWidth=DisplayWidth

loadbmp #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp"
bmpbutton #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp", [clicked], UL, 300, 300

open "bmp test" for window as #bmptest

wait

[clicked]

close #bmptest


Dacht tenminste dat je dit bedoelde.

Maar waarom kan ik zonder deze commandos wel de standaard door LB geleverde bmp's laden?
Newbie
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo mei 14, 2008 4:53 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor Gordon » ma aug 18, 2008 8:41 pm

Hallo Newbie,

Het ligt aan de bit diepte zal ik zeggen.
Ik heb wat geexperimenteerd:
Met Photoshop heb ik 3 verschillende bitmap plaatjes gemaakt.
De 16 bits bmp plaatjes werken niet in LB 4
De 24 bits bmp plaatjes werken wel in LB 4
De 32 bits bmp plaatjes werken niet in LB 4

Toen heb ik de plaatjes in Paint ingeladen en gesaved als:
24 bits, maar die werken nu ook niet?
in 256 kleuren en die werken wel in LB 4

Ik ben nog niet verder gaan experimenteren.
Zou jij de rest kunnen uitzoeken?

Gordon
Avatar gebruiker
Gordon
Site Admin
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo mei 22, 2005 12:50 am

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor Newbie » di aug 19, 2008 10:56 am

Wat raar dat LB het een wel en ander niet ondersteund. Nog vreemder dat er geen criterialijst is waar een img aan moet voldoen om voor LB gebruikt te worden.

Ik zal me er eens over buigen.
Newbie
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo mei 14, 2008 4:53 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor anthonio » di aug 19, 2008 2:27 pm

Newbie schreef:Bedankt voor je reactie.

Als ik de code zo schrijf, krijg ik nog steeds dezelfde error.

Code: Selecteer alles

nomainwin

WindowHeight=DisplayHeight
WindowWidth=DisplayWidth

loadbmp #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp"
bmpbutton #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp", [clicked], UL, 300, 300

open "bmp test" for window as #bmptest

wait

[clicked]

close #bmptest


Dacht tenminste dat je dit bedoelde.

Maar waarom kan ik zonder deze commandos wel de standaard door LB geleverde bmp's laden?


Je commande loadbmp voldoet nog niet aan de LB eisen.

het commando is:

loadbmp "naam die jij je plaatje wil geven" "naam van de bmpplaat"
vb: loadbmp "test" "bmp/test.bmp"

ik lees juist in de help-file dat je blijkbaar de bmp niet eerst moet laden.
Het zal dus waarschijnlijk dus aan het formaat van je bmp liggen zoals gordon suggereerde.

Andy
Dual boot: Ubuntu 8.04 - WIndows XP SP2 (via VMware) - Windows Vista 32bit - Toshiba L40 - Dual Core @ 1,76GHz - 1GB RAM - 120GB HDD - VDSL Connection
Avatar gebruiker
anthonio
 
Berichten: 281
Geregistreerd: zo mei 20, 2007 9:58 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor Newbie » di aug 19, 2008 2:46 pm

anthonio schreef:
Newbie schreef:Bedankt voor je reactie.

Als ik de code zo schrijf, krijg ik nog steeds dezelfde error.

Code: Selecteer alles

nomainwin

WindowHeight=DisplayHeight
WindowWidth=DisplayWidth

loadbmp #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp"
bmpbutton #bmptest, "bmp\BttnToevoegen.bmp", [clicked], UL, 300, 300

open "bmp test" for window as #bmptest

wait

[clicked]

close #bmptest


Dacht tenminste dat je dit bedoelde.

Maar waarom kan ik zonder deze commandos wel de standaard door LB geleverde bmp's laden?


Je commande loadbmp voldoet nog niet aan de LB eisen.

het commando is:

loadbmp "naam die jij je plaatje wil geven" "naam van de bmpplaat"
vb: loadbmp "test" "bmp/test.bmp"

ik lees juist in de help-file dat je blijkbaar de bmp niet eerst moet laden.
Het zal dus waarschijnlijk dus aan het formaat van je bmp liggen zoals gordon suggereerde.

Andy



Ja dat is inderdaad het probleem.

Bedankt voor je reactie.
Newbie
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo mei 14, 2008 4:53 pm

Re: BMPBUTTON

Berichtdoor anthonio » di aug 19, 2008 5:38 pm

Geen probleem.
Het geeft mij altijd voldoening als we iemand iets hebben kunnen leren :D
Dual boot: Ubuntu 8.04 - WIndows XP SP2 (via VMware) - Windows Vista 32bit - Toshiba L40 - Dual Core @ 1,76GHz - 1GB RAM - 120GB HDD - VDSL Connection
Avatar gebruiker
anthonio
 
Berichten: 281
Geregistreerd: zo mei 20, 2007 9:58 pm


Keer terug naar Beginner

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron