Grafische Digitale Clock

Algemene discussies en vragen omtrent Liberty BASIC programma's. Stuur zoveel mogelijk delen van listings (snippets) in als je hulp wilt.

Moderators: anthonio, Abcott

Grafische Digitale Clock

Berichtdoor Ton scheepens » ma dec 01, 2014 11:03 am

P1130928.JPG
P1130928.JPG (87.13 KiB) 2436 keer bekeken

7SegmentsClock.bas
(4.98 KiB) 175 keer gedownload

LB-geïnteresseerde,

Omdat ik met JustBasic iets niet goed kon doen (....) ging ik over naar Liberty. Ik kan daar uren met genoegen mee puzzelen. Wat zit daar véééél in !!!
Tot nu toe gebruikte ik LB om 'n IO-unit van Velleman aan te sturen ( de 8055 / VM110N ). Het begint natuurlijk met het aansturen van 'n motortje of ledjes.....
Maar op 'n moment ben ik in de grafische mogelijkheden van LB gaan snuffelen : weer 'n totaal andere wereld. Uiteindelijk kwam ik tot 'n programma, dat 'n 6-cijferige klok op het scherm toont. Terwijl elk cijfer opgebouwd is volgens de veelgebruikte 7-segmenten-vorm.
Ik maakte 'n filmpje met de camera, terwijl de klok op m'n PC-scherm liep. Het is (nog?) te zien met de volgende link : http://we.tl/uZHmFi4D9b . Ik ga het op YouTube en/of Vimeo zetten en ik kom daar op terug.

In de listing zie je nogal wat grote blokken met dezelfde statements. Ik vraag me nu af of dit op 'n elegantere manier zou kunnen. Ik werkte veel met TurboPascal en daarmee heb je bijvoorbeeld die fraaie Case-statements. Dat ziet al prettiger uit. In Liberty kon ik zoiets niet vinden . . . .

Hoe dan ook : gegroet, Ton.
Ton scheepens

Keer terug naar Liberty BASIC Code