Hidden window(s)

Algemene discussies en vragen omtrent Liberty BASIC programma's. Stuur zoveel mogelijk delen van listings (snippets) in als je hulp wilt.

Moderators: anthonio, Abcott

Hidden window(s)

Berichtdoor Bromide » wo feb 19, 2014 9:08 pm

Is er ergens een voorbeeld te vinden van een programma met twee of meer vensters waarbij een venster (geopened als window) altijd zichtbaar is en de andere (geopened als graphic) alleen onzichtbaar is maar wel reageert op het keyboard. Ik wil de de tab toets, pijltjes op, neer, links en rechts kunnen opvangen en de van hen te verwachte actie in het zichtbare venster tonen in een grid/spreadsheet. Kan iemand me helpen?? Ik kan niets vinden.
Bromide

Re: Hidden window(s)

Berichtdoor Gordon » do feb 27, 2014 11:58 pm

Hoi,

Volgens mij kan dat niet.
Inkey$ en "when characterInput" zijn beiden commands die alleen
in grafische schermen gebruikt kunnen worden.

Als je zo'n grafisch scherm wilt gebruiken, dan moet het venster geselecteerd zijn
"setfocus"

Gordon
Gordon
Site Admin

Re: Hidden window(s)

Berichtdoor Bromide » ma maart 03, 2014 10:48 am

Inmiddels heb ik een grid (variabel aantal rijen) met de mogelijkheid van variabele breedte per kolom (variabel aantal kolommen) dat reageert op de tab toets en de entertoets. De kolombreedte wordt eenmaal aangegeven en daarna perfekt gehanteerd.

Nu ga ik voor het centreren en rechts uitlijnen van specifieke kolommen en dan het gebruiken van de pijltjes toetsen. Ik weet wanneer welke wordt ingedrukt, nu nog verwerken in mijn programma. Ik heb hiermee geen haast.
Bromide

Keer terug naar Liberty BASIC Code