animal sim

Algemene discussies en vragen omtrent Liberty BASIC programma's. Stuur zoveel mogelijk delen van listings (snippets) in als je hulp wilt.

Moderators: anthonio, Abcott

animal sim

Berichtdoor bluatigro » ma dec 13, 2010 4:23 pm

ik ben n tijdje geleden begonnen
met t simuleren v dieren gedrag
planning + uitvoering :
[klaar] - wilekeuring lopen
[klaar] - volg jagen
[overgeslagen]- onderschep jagen
[klaar] - vluchten
[klaar] - ontwijk objecten
[klaar] - kudde wilekeurig lopen
[mee bezig] - kudde bots niet tegen dieren
[mee bezig] - kudde botst niet tegen objecten
[mee bezig] - kudde botst nooit
[gepland] - kudde vlucht

animal sprite code :
Code: Selecteer alles
  for i = 0 to 31
    lx = -10 : ly = 15
    rx = 10 : ry = 15
    call rotate lx , ly , i * 360 / 32
    call rotate rx , ry , i * 360 / 32
    call clear 64 , 64
    call elipsefil 32,32 , 60,60 , green,black
    call elipsefil _
      32 + lx , 32 + ly , 20,20,white,black
    call elipsefil _
      32 + rx , 32 + ry , 20,20,white,black
    call elipsefil _
      32 + lx , 32 + ly , 10,10,black,black
    call elipsefil _
      32 + rx , 32 + ry , 10,10,black,black
    call save "greenanimal"+nr$(i,2)
  next i

je moet met bovenstaande ook redanimal maken

main sprtie code : http://www.basic.wikispaces.com/Draw+Bool+Sprites

wall.bmp code : http://www.basic.wikispaces.com/DBS+pac+man

main game code : http://www.basic.wikispaces.com/Animal+sim
bluatigro
 
Berichten: 306
Geregistreerd: za sep 27, 2008 6:01 pm

Keer terug naar Liberty BASIC Code

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron