Fawaka adventure zanderij (locatie 1)

Start hier uw open source projecten

Fawaka adventure zanderij (locatie 1)

Berichtdoor Testgast » ma mei 23, 2005 10:19 pm

De speler ziet Zanderij (vliegveld) en moet verleid worden de verkeerde button te drukken.

Totaal Opdracht
Laad het schermplaatje in maak 2 knoppen (waarvan één tijdelijk onzichtbaar)
Geeft met een HandArrow een indicatie van de plek van de andere knop
Test het midden van het scherm en doe de onzichtbare knop verschijnen.

Opdr.1
LB kan alleen BMP plaatjes loaden.
Maak gebruik van JPEG.DLL om toch JPG files te laden.
JPEG.DLL is freeware bij :arrow: http://alycesrestaurant.com/dll.htm

Hier zijn de knoppen
Afbeelding
positie 150 110
Afbeelding
positie 510 110

en hier is het eerste plaatje van Zanderij.
Afbeelding

GR
Avatar gebruiker
Testgast
 
Berichten: 11
Geregistreerd: ma mei 23, 2005 4:44 pm

Berichtdoor Gast » ma jun 27, 2005 9:09 pm

Code: Selecteer alles

    nomainwin
    WindowWidth = 800
    WindowHeight = 587
    UpperLeftX=int((DisplayWidth-WindowWidth)/2)
    UpperLeftY=int((DisplayHeight-WindowHeight)/2)


        open "jpeg.dll" for DLL as #j
        calldll #j, "LoadImageFile",_
        hWnd as ulong,_
        "zanderij.jpg" as ptr,_
        zanderij as ulong
        close #j

    bmpbutton #m.b1, "residents.bmp",[residents],UL, 150, 110
    bmpbutton #m.b2, "nresidents.bmp",[nresidents],UL, 510, 110

    loadbmp "zanderij",zanderij
    'loadbmp "zanderij","zanderij.bmp"

    graphicbox #m.g1, 1,  1, 800, 587


    open "untitled" for window_popup as #m
    mOpen = 1
    #m.b1, "hide"
    '#m.b2, "hide"
    #m.g1, "down; drawbmp zanderij"
    #m.g1, "flush"

    #m.g1, "setfocus; when mouseMove [atRes]"

    #m, "font ms_sans_serif 10"
    #m, "trapclose [quit.main]"


[main.inputLoop]
'F1 help en ESC quit worden hier later uitgewerkt
wait

[atRes]
    cursor normal
    if (MouseX>450 and MouseX<475 and MouseY>370 and MouseY<400) then #m.b1, "show"
    if (MouseX>500 and MouseX<710 and MouseY>100 and MouseY<210) then
        calldll #user32, "LoadImageA",_
        0             As long,_
        32649         As long,_
        _IMAGE_CURSOR as long,_
        0             as long,_
        0             as long,_
        32768         as long,_
        hCursor       As long

        calldll #user32, "SetCursor",_
        hCursor       as long,_
        result        as long

        calldll #user32, "SetClassLongA",_
        h             as long,_
        _GCL_HCURSOR  as long,_
        0             as long,_
        result        as long
    end if
    wait

[quit.main] 'End the program
    if mOpen = 1 then mOpen = 0 :close #m
    unloadbmp "zanderij"
    end



[nresidents]
'---------give the players a touristic slide show ----
wait

[residents]
'-- close this window and place the player in the next location ---
wait



In dit voorbeeld heb ik met een JPG bestand gewerkt.
Dus eerst moeten we de JPEGDLL file nog downloaden en in de Liberty Basic directory plaatsen.

Om met een BMP bestand te werken vervalt het openen van de JPEGDLL
open "jpeg.dll" for DLL as #j
calldll #j, "LoadImageFile",_
hWnd as ulong,_
"zanderij.jpg" as ptr,_
zanderij as ulong
close #j


maar ook de regel

loadbmp "zanderij",zanderij

wordt

'loadbmp "zanderij","zanderij.bmp"

Testgast
Gast
 


Keer terug naar OPEN SOURCE PROJECTEN

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron